Sunt puternică


Cineva si-a exprimat recent dorinta de a lucra cu mine. 

Am întrebat-o ce obiective are. Imi spune că mai multe, printre care si acela de a o ajuta să își îmblânzească tonul, vocea, atitudinea. Are o fetiță si de dragul ei îsi doreste sa se modeleze, căci micuta îi arată zi de zi cum este ea-cea autentică. Raw-me, îmi scrie. 

Inca ma gandesc la cum cineva isi poate imblanzi cu rabdare si constient fiinta, noi vom incepe sesiunile noastre private la inceputul lui septembrie. Si tot gandindu-ma, m-am surprins reflectand la faptul ca eu din contra, toata viata am lucrat sa imi intaresc miezul, sa ma disciplinez, sa ma intaresc. 

Esti delicată ca o păpădie, ai un suflet bun, mi-a spus un mexican care se îndrăgostise de mine in Kiel, Germania, unde am fost la o scoala de vara pe vremea cand eram studenta. Vreau să te protejez. Un alt pretendent, cum le zicea tata, mi-a scris candva o poezie-ma compara cu o gentiana-o floare pe cale de disparitie, protejata acum de lege. Un prieten si coleg trainer imi spune Musetel. In telefonul lui nu cred că scrie Andreea Dragomir, ci Andreea Musetel, ca sa ma diferentieze de alte Andree cunoscute. Musetelul este luminos si bland, emolient. Te unge pe suflet, imi explica el. Asa si tu

Am învățat germana. Germana m-a disciplinat, mereu am spus asta. M-a obligat sa nu ma risipesc. Mai m-a ajutat temperamentul aprig al mamei mele, orientat catre actiune, catre a face. Te duci si faci. Cine, eu? Tu, papadie, da-i drumul! M-a ajutat singuratatea, izvorata din faptul ca eram diferita. Am crescut in Oltenia, fara sa fiu olteanca. Nu aveam cum sa nu fiu diferita, oricat as fi vrut. Pur si simplu imi curge prin vene alt fel de sange, iar perfectul simplu nu il pot folosi. Am o copilarie care m-a facut diferita si chiar daca nu am vorbit despre asta, s-a simtit mereu ca am suferit in primii ani de viata cat altii intr-o viata. Poate de aceea Dumnezeu este atat de bun cu mine acum, mi-am spalat karma intensiv in copilarie. M-au intarit toate astea. 

De germana cea complexa si structurata ma tin bine, de motivationalele mamei nu scap oricata terapie as face. Si e bine ca e asa. 
Am capatat si eu un miez tare, o coloana puternica, o inima hotarata. 

Cand ma inmoaie insa anxietatea, cand ma trezesc fragila si sensibila si …papadie, nu fug la mama ori la cartea de germana. Ci tocmai in Noua Zeelanda, la maori si la hakka lor. N-aveti decat sa radeti, dar pe mine hakka ma ajuta sa imi regasesc miezul tare si sa ma simt din nou puternica atunci cand ma inmoi. 

Am citit despre un profesor care si-a invatat elevii hakka si faceau asta la inceputul orei, schimbandu-le energia. Ochii mariti, limba care iese din gura mult, posturile de putere, sacadate, strigatele-toate acestea i-au ajutat pe acei tineri sa aiba pur si simplu rezultate mai bune. 

Despre cum postura corporala ne schimba starea emotionala si rezultatele scrie si Amy Cuddy in cartea sa Prezența

"McCann sugereaza ca trupurile noastre nu se multumesc sa ne duca unde vrem sa mergem: ne pot duce si la cine vrem sa fim. Iar dovezile, asa cum vom descoperi in continuare, par sa ii confirma ipoteza: gandurile si emotiile noastre urmeaza directia pe care ne-o stabileste corpul. Pentru a intelege fenomenul, ar fi bine sa remarcam ce se intampla cand ne tradeaza propriul corp si ne blocheaza intr-o stare defensiva, tematoare, excesiv de prudenta, in loc sa ne conduca spre sporirea puterii personale." (Amy Cuddy in cartea sa, Prezența)
Si tot despre asta este cumva si cursul meu Trupul meu, puterea mea. Dar nu numai: este si despre cum ne putem rafina perceptia, astfel încât să nu ne mai simtim separati de corpul nostru, sa fim un întreg-unul conectat la o inteligenta mai presus de noi. Cursul poate fi achizitionat de aici. 

Să lăsăm asta acum. Hakka time! 






Comentarii

Anonim a spus…
Sunt doar acele mici gesturi care speri să fie observate și dacă nu sunt observate tot ești bucuroasă pentru că ai conștientizat că le-ai făcut și le-ai făcut pentru că ești o ființă umană și de aici începe totul, tot ce realizezi cât de puțin ar fi, contează, orice gest mic contează undeva în acest Univers, rezonează și de aici începe magia ta...
Pe curând, poate!