10 experiențe pe care vreau să le trăiesc în 2019


Nu ceri nimic, nu primești nimic. N-aveți idee de câte ori am auzit eu asta în copilărie
Sau primești la întâmplare ce se nimerește, rămânând să te dumirești apoi dacă a fost bun sau nu pentru tine, dacă a existat o lecție acolo ori nu….

Nu prea se aplică la mine, viața e generoasă cu mine. Chiar și așa, îmi place uneori să setez intenții, să fac mici liste cu lucruri pe care mi le doresc sau cu experiențe pe care doresc să le trăiesc. 

Mă joc apoi în imaginație cu stările interioare-cum mă voi simți în timpul ori după bifarea unui obiectiv de pe listă? Caut să potrivesc cât mai bine starea ideală. Nu în scrierea unor obiective stă provocarea (deși mulți, întrebați ce își doresc, dau din umeri că nu știu), ci în a simți cu cât mai multă acuratețe cum ar fi dacă acel obiectiv s-ar fi împlinit. 
Vă jucați și voi așa? 

Începutul de an este poate cel mai potrivit timp pentru a întocmi o astfel de listă. Ce sunt lucrurile notate pe această listă? Nu știu, simple mingi pe care ni le aruncăm în față, ca să avem după ce alerga tot restul anului. Sau minunate oportunități de a ne cunoaște mai bine, de a ne experimenta sinele în noi și noi situații. Alegeți voi. 
„Fiecare gând al nostru, fiecare cuvânt al nostru creează viitorul.“           LOUISE HAY, Poți să-ți vindeci viața
Anul acesta intenționez să experimentez:


1. un zbor cu elicopterul. Va fi în iulie. De unde știu? Cunosc o mămică pilot de elicopter, căreia i-am împărtășit recent visul meu, întrebând-o cât de dificil ar putea fi așa ceva. Mi-a răspuns că de fapt este foarte realizabil - în luna iulie unitatea ei are Ziua Porților Deschise, așa că, dacă aranjez lucrurile din timp, am toate șansele să mă bucur de o zi la înălțime!

2. o baie la hammam. Ar fi grozav să fie chiar la Instanbul, dar nici la București nu zic nu. Apă fierbinte, o săpuneală zdravănă, pietre calde, aburi, căldură și masaj…..Visez cu ochii deschiși. Va trebui să planific cu grijă această experiență, să extind răsfățul și odihna și acasă. Poate într-un week-end când pleacă toți la bunici? Ca să fiu sigură că voi dormi apoi ca un prunc!

3. O drumeție de câteva zile pe munte. 2-3 zile măcar de mers, savurat priveliștea, gândit strategic, descurcat cu ceea ce pot căra cu mine. Am tot ce îmi trebuie-echipament, bocanci buni, bețe trekking cumpăr curând, le am pe listă. Rămâne să mă asigur că și restul familiei are un program interesant în acele zile, astfel încât să nu îmi simtă lipsa prea mult. 

4. Un zbor cu Miruna. Primul ei zbor. Timișoara sau Iași, vedem. 

5. 2 săptămâni de post. Am ținut post negru de câteva ori. Am simțit aproape imediat cum starea mea interioară se limpezește, cum energia este mai pozitivă, mai luminoasă, mai mare. Ori de câte ori m-am luat după mesajele alarmiste ale minții și am decis întreruperea postului, am simțit că am făcut o greșeală. Nu era gata procesul, corpul meu nu terminase reparațiile și nu își găsise încă expresia ideală. Sigur, mereu îmi spun că oricum, mai bine decât deloc, dar în adâncul meu, resimt regretul că nu am continuat până la clipa în care aș fi simțit în interior fără dubii că sunt gata, pregătită și dornică cu adevărat să ies din post. Exersez cu câte o zi două de post negru, până când se vor întruni condițiile ideale pentru un proces mai lung. La vară intenționez să intru în acest proces.

6. Să citesc un roman în germană. Nu am mai făcut asta de mulți ani! Sper să am răbdare :-) Îl am deja în bibliotecă, este semnat Amelie Nothomb

7. După o oră azi dimineață de hatha yoga, expresiv intitulată "alignment in the body", în care mi-au troznit cu poc toate articulațiile ruginite, îmi doresc ca anul acesta să fie cel în care  fac cele mai mari progrese la yoga -visez să devin mai flexibilă, să capăt chiar un strop de grație și fluiditate în mișcări. Asta presupune practică zilnică, clar. Dar mă văd atât de clar și ce văd mă motivează!

8. Să merg la un festival de muzică. Poate la Gărâna Jazz

9. Să public Povestea spiridușei Mira-o poveste-cadou pentru fetița mea, care va împlini anul acesta 6 ani. Când au zburat?... Cartea vorbește despre vocea interioară, despre cum este să învingi obstacolele pentru a o urma, despre comunitate, misiune și despre cei care își asumă rolul de a fi cei care schimbă lucrurile. Mai este de lucru la ea-trebuie să rescriu unele pasaje, nu sunt încă realizate ilustrațiile, trebuie finalizate discuțiile cu editura….E o muncă atât de amplă, dar rezultatul, așa cum mi-l imaginez acum, îmi va aduce bucurie și satisfacția lucrului bine făcut.

10. Să învăț să înot. Îmi doresc de când eram mică. O să încep prin a aduna informații despre cursuri, prețuri și locații, ca să văd apoi când m-aș putea strecura la bazin. Nu este chiar ușor să fac slalom și loc prin programul meu și al copiilor,  să găsesc timp pentru mine, exclusiv, daaar, caut soluții. 

De fapt, secretul este să setez cu încredere intenția în inimă, să cred în ea și lucrurile se aliniază singure. Asta înseamnă să nu generez niciun scenariu negativ cu toate acele motive pentru care lucrurile de mai sus nu ar fi posibile. Am mai făcut asta. 

Tu ce vrei să experimentezi anul acesta? 


Comentarii

Anonim a spus…
Anul acesta, pentru prima oară voi ieși din țară... va fi cu adevărat o experiență!
Pe curând, poate!
Andreea a spus…
Doamne! Tin pumnii sa fie frumos peste asteptari! Unde vei merge?