Vladi

Este o fotografie de acum un an, poate ne-am mai schimbat un pic,
 dar tandretea a ramas

Ud mușcatele și le șoptesc rugător în gând : înfloriți. 
Vladi mă întreabă care sunt mirosurile mele preferate. Mă gândesc, îi răspund, ale tale care sunt? Mi le zici cât mă gândesc eu? Da, și începe:

mirosul de iarbă tăiată
mirosul de bebe
mirosul de mâncare, când gătești tu uneori ce îmi place mie
mirosul de la noi de acasă, de casă

Mirosul de bebeluș, clar. Mirosul pământului după ploaie. Mirosul de pâine proaspătă. Cel de liliac. De conifere și pădure, de dimineți pe munte. De verbină. Parfumul meu cu oud pe care întâi îl inspir adânc. Pot să miros și eu parfumul tău? A, da, zice el, așa miroși tu. Când nu te dai cu uleiuri (esențiale). Râde ca un mânz. Îl scrutez atentă. Se schimbă. În 16 iunie va împlini 10 ani. 


Sunete, ce sunete îți plac? Zi-mi câteva. Îi zic 

râsul vostru, toate felurile în care râdeți voi
clopoțeii de vânt de pe terasă când bate vântul afară
clopotele bisericilor, mai ales când le aud și nu le văd
gânguritul bebelușilor 
timbrul vocii unor oameni 

El:
sunetul de apă, de râu care curge
ciripitul păsărilor 
larma copiilor veseli
unele instrumente muzicale


Ce ai putea face toata ziua:

m-as putea uita la filme
aș putea citi
aș putea merge pe jos toată ziua
aș putea sta de vorbă cu oamenii
aș putea ajuta toată ziua

Faci toate astea. Da, râd eu, cam cu astea mă ocup cât e ziua de lungă, așa-i? Tu?

Nu știu. Să stau cu tine și cu Miru. Nu mă plictisesc deloc cu voi. I-am spus lui Emi (proful de public speaking) ca ai o minte largă și ești amuzantă. Si foarte organizată. Ce înseamnă minte largă? Că încap multe în ea, te gândești la multe. Câteodată mă uimești, mai zice el. 

Serios? Și despre tati ce crezi? Mintea lui tati este adâncă. Înțelege, de ex., universul mai bine ca tine, dar tu înțelegi mai bine oamenii. Vă completați, zic eu. El are mai multă nevoie de tine, că nu se descurcă bine cu oamenii. Tu poți citi o enciclopedie despre Univers, daca vrei, dar tati n-are nicio șansă cu oamenii, tu chiar ești bună la asta. Așa deci. Și Miru? ce zici despre Miru? 
Inca miroase a bebeluș când se trezește dimineața sau după somnul de prânz. Ai observat? O miros uneori pe ceafă. Nu știu, Miru e delicioasă așa cum e, n-am nicio părere. E sora mea. 
Nu înțeleg cum simte ea când mâncăm înghețată și ciocolată fără ea! Sunt mereu uluit că se prinde. Zici că e legată cu fire invizibile de înghețata din frigider. (Miru are adevărați senzori, e o mare provocare și să te gândești la înghețată ori ciocolată în preajma ei). Crezi că are puteri supranaturale? Eu cred că are, ar trebui să o testăm. Nici ea nu poate să explice cum știe. 

Vladi, nu ai lecții? Zâmbește. Doar un mail de scris pe o fișă. Recunoaște, acum te gândești numai la înghețată. Nu, mă gândesc când ai crescut așa repede….Am clipit o dată și gata…ai aproape 10 ani. Și tu devii o babă. Stai că pun eu mâna pe tine. Și fuge și râsul lui de mânz tâșnește vesel. Mă opresc să ascult, să memorez râsul lui…

Imi este adesea dor de el mic

Invata sa mearga….

Cu tatal lui in parc

Doar asa puteam citi uneori :-)) 


Comentarii