Calm, da?


azi m-am luptat cu anxietatea produsa de stiri si de gandul ca daca…suntem depasiti complet.
Am decis sa respir, sa ma hranesc si cu altceva, sa privesc imagini frumoase, inaltatoare, sa ascult muzica cu vibe inalt, sa imi invat gura si mintea un limbaj al abundentei. 

Am citit de curand o carte minunata-Alegerea, de dr Edith Eva Eger. Este povestea autoarei, care in adolescenta a fost prizonier in lagarele naziste. A fost infernal de greu. 

Isi spunea in fiecare zi: "daca supravietuiesc azi, maine voi fi libera." 

Mi-a amintit, curios, de modul in care eu, copil, induram cozile in perioada comunismului-la lapte, la paine, la orice. Imi stabileam cate un punct de reper-un stalp, o fereastra, o dala-cand voi ajunge la ea, voi fi fericita. Va mai fi putin. Din aproape in aproape, pas cu pas. Uneori ma uitam dinadins in alta parte, ca avansarea sa ma surprinda placut, sa ma trezesc in punctul ales sau foarte aproape. Sigur, micile mele drame cu cozile la paine nici nu suporta grad de comparatie cu grozaviile traite de ea in lagar. Dar gandul a zburat si mi-a adus la suprafata aceasta amintire. Daca trec de asta, va fi bine. 

Azi am stat acasa si m-am uitat mult la stiri. Am citit si pe facebook opiniile prietenilor mei. Unii prea relaxati, unii panicati. Am simtit toata ziua presiune in piept, greutate in a respira. Am recunoscut frica. 
Traim vremuri grele, fara indoiala. Ne putem imbolnavi nu atat de coronovirus, cat de anxietate…daca nu eram deja.

Cred ca este înțelept:


🌝sa evitam locurile aglomerate si sa ne spalam/dezinfectam bine pe maini. 
🌝sa respiram adanc, lent cand simtim ca ne cuprinde frica. Ne vom recapata sangele rece, limpezimea mintii, calmul. Din frica nu vom lua niciodata decizii intelepte, gandite. 
🌝sa ne distragem atentia, citind altceva, privind un film relaxant, dialogand cu cei dragi etc. 
🌝sa citim statistici si stiri cu vesti pozitive
🌝sa nu uitam ca temerile hranite cresc si ne acapareaza mintile, generand panica, slabind sistemul imunitar 
🌝sa avem grija ca alimentatia noastra sa fie cat mai alcalina, fructe si legume 🌝sa evitam alimentele producatoare de mucus in exces-branzeturi, preparate cu faina, zahar, oua, banane, masline. 
🌝Sa bem apa des, sa luam vitamina C alcalina tamponata zilnic, sa punem limfa in miscare. 
🌝sa facem tot ce se poate in fiecare zi ca sa ne fie bine noua si celor din jur. Sa o luam pe rand, zi dupa zi. 
🌝faceti cumparaturi pentru pentru parintii vostri, pentru vecinii in varsta…Pentru ei este cel mai periculos acest virus. De cate ori am mers cu autobuzul din drm taberei spre centru, era plin de oameni in varsta care mergeau la piata Moghioros…Mai bateti-le la usa daca aveti vecini varstnici care ies mai greu din casa in perioada asta….
🌝sa radem, de noi, de orice-rasul intareste si stimuleaza sistemul imunitar
🌗sa reflectam la propria viata, la propria moarte, caci cu una suntem clar toti datori…:-)

Aleg sa am incredere in viata, liniste, in puterea bucuriei, a gandirii pozitive. Refuz sa ma simt ca un copil speriat de omul negru. Primesc orice vine in timp ce fac tot ceea ce pot sa vina lucruri hranitoare, luminoase. 

Nu fiti speriati, frica noastra ne va paraliza la un moment dat. Ce vom face atunci? Ne vom lupta unii cu altii pentru hrana si medicamente? Calm, toate trec. Calm. 

Comentarii