Dansează. Iubeste.

M-a facut sa rad aseara o replica dintr-un film: un personaj explica vitalitatea lui matinala prin urmatoarele cuvinte: ma trezesc in fiecare dimineata de parca as face-o intentionat! 

Cam asa si eu. Ma trezesc cu freamat in suflet, cu curiozitate pentru ce va aduce noua zi, cu bucurie, cu energie, cu chef de viata. 

Sunt mereu recunoscatoare pentru diminetile mele. Nu am fost in viata mea mahmura, impiedicata dimineata, iritata sau lenesa. 


Ieri am ajuns in Bucuresti dupa cateva zile tihnite la Brasov cu fetita mea.

Am vazut atatea chipuri grave, sumbre, stoarse de energie. Par puse la marinat intr-o zeama rea. M-am cutremurat. Eu nu zic ca realitatea lor nu este dificila. Dar la ce bun? Am citit biblia in adolescenta si imi amintesc clar ca am gasit acolo un verset care facea referire la inutilitatea supararii….cresti cu un cot sau ceva daca te manii? O sa caut versetul acela. Poate, nu prea inalta fiind, m-a atins mai mult acel verset :-)) Am inteles din el cat de zadarnic este sa te acresti, sa traiesti in asteptare, sa mustesti in energie sumbra si statuta. 

Energia se schimba cand dansam, cand miscam corpul. Incearca cele 5 ritmuri (Gabrielle Roth) sau pur si simplu cativa pasi in ritm impus vioi prin parc seara, dupa munca.

Oamenii care dansează au o energie mai aerată. Sunt mai radioși, mai veseli, mai proactivi, mai plini de energie. Prin dans, ne vindecăși ne exprimăm.Energia vitală circulă prin corpul nostru animându-ne și energizându-ne.Când dansam, punem viaţa în mișcare, ii imprimam ritm si curgere.
( text din modulul In miscare, al cursului online Trupul meu, puterea mea)

Energia se schimba cand ne schimbam si unghiul din care privim lucrurile. Nu inseamna ca uratenia dispare si o data cu ea si anxietatea. Nu. Inseamna doar ca simultan cu ele exista si mult frumos, multa culoare, abundenta si bunatate. 
Mie imi ajunge si sa privesc cerul ca sa imi reamintesc de toate astea. 


Energia se schimba cand suntem buni cu ceilalti. Si aici eu nu ezit niciodata, daca pot, fac, si, ca un facut, mereu pot. Nu e greu. Zambesc oamenilor cu caldura, vorbesc cu ei, apreciez cu voce tare lucrurile bune pe care ei le fac, pun intrebari. 

Energia se schimba cand ne cunoastem, ne acceptam, ne simtim bine in pielea noastra.

Energia se schimba cand vrem, prin schimbarea posturii

Energia se schimba cand alegem hrana vie, bogata in lumina si apa. Pentru ca din lumina si apa este si corpul nostru alcatuit. 


      


Energia se schimba cand ne deschidem catre ceilalti-vecini, colegi, prieteni. Stiu multe persoane solitare, care se plang de singuratate si urat. Niciodata nu m-au invitat intr-o duminica sa gatim impreuna un pranz ori o cina. In marele lor orgoliu, asteapta sa bata altii la usa lor…insa nu asa merg lucrurile…..Cine asteapta, ramane cu asteptarea. Viata are nevoie de Da-uri si de actiuni. Oricat de mici. 

Energia se schimba cand ne schimbam povestile pe care ni le spunem. Viata nu este facuta din linii drepte, zicea un personaj in cartea Orasul fetelor, de Elisabeth Gilbert. Cu cat intelegem asta mai repede, cu atat mai bine. Ne putem da voie sa traim, eliberati de regulile altora. 

Energia se schimba cand ne inconjuram de lucruri frumoase, de calitate. Nu toate sunt scumpe, nu toate trebuie luate cu urmatorul salariu. Gustul se educa….prin lectura, prin observatie, prin studiu…

Ridica privirea. Viata poate fi buna. 

Meritam sa fie buna, plina, intensa, colorata, sanatoasa, vibranta. Meritam sa crestem, sa ne rafinam, sa evoluam, sa simplificam. 

Ce faci pentru toate astea? Incepe cu trezitul cu intentie si cu un zambet pentru "victoria" ta :-) 

Comentarii