13 căi pentru a gestiona stresul si anxietatea



Traversam o perioada unica, cu multe obstacole, dar si multe oportunitati. Cred ca este o perioada care ne poate schimba definitiv, la nivel global. E mult de discutat aici despre directiile in care putem sa apucam-eu sper sa fie o directie in care sa invatam sa traim in comunitati, sa ne debarasam de multe tare vechi, sa ne rafinam fiintele, lucrand mai mult cu noi, sa ne reintoarcem la credinta, la frumos, la bine. 

Statistic vorbind, 70% dintre adultii lumii noastre sufera de stres si anxietate. 
Imaginile de la stiri declanseaza anxietatea, cozile de la farmacie si teama din privirile oamenilor, vremea inchisa care nu ne ajuta deloc, sentimentul ca suntem pe cont propriu, ca nu suntem pregatiti pentru nimic….

Ce putem face sa nu ne lasam inundati de valurile de stres si anxietate?

Iata cateva cai simple si la indemana:


1. Exercitii fizice usoare. Sunt numeroase programe pe youtube-mie imi place sa dansez, sa fac yoga, sa imi scutur frenetic corpul (shake moves, am mai scris despre asta), dar si sa merg mult pe jos. Miscati-va, nu stati in fotolii cu respiratia taiata de frica. Sunt numeroase studii care spun ca exercitiile fizice scad  nivelul de stres si anxietate. 



2. Magneziu-fie comprimante cu magneziu, fie bai cu saruri epsom sau masaj cu ulei cu magneziu (pentru ultimele doua, aveti grija sa nu aveti leziuni de tipul micilor taieturi sau rani deschise). Orice varianta ati alege, alegeti bine. Magneziul are rol linistitor asupra sistemului nervos hiperexcitat, calmeaza tensiunile, linisteste nervii, decontracteaza muschii, face ca inima sa bata mai linistita. 


3. Ceaiuri, am scris aici.

4. Uleiuri esentiale, aromoterapia. 

5. Aprinderea unei lumanari aromate. Am acum lumanari aromate pe noptiera de la darshop. In plus, obisnuiesc sa aprind in fiecare zi mica mea candela, imi creeaza o stare de bine sa vad lumina calda a flacarii, sa simt mirosul terapeutic in incapere. 

6. Reduceti orice substante excitante-alcool, energizante, chiar si cafeaua si ceaiurile cu cafeina.


7. Exercitii de gratitudine, care ne infuzeaza in celule bine si lumina. Mie imi ajunge sa ma gandesc la cat de grandioasa si colorata este natura ca sa simt dragoste si recunostinta. Traim vremuri dificile, insa eu imi pastrez curiozitatea, bucuria de a trai, chiar daca am si umbre provocate de temeri si griji. Sunt omenesti, noi suntem aici in vizita, oricum…

8. De voie, de nevoie petrecem mai mult timp cu familiile. Copiii au vacanta, multi dintre noi lucram remote de acasa (eu, de ex. am curs maine si vineri si va fi pe …..skype business !), asa ca e o ocazie buna sa radem mai mult impreuna, sa ne jucam, sa iesim in natura, sa aprofundam si sa vindecam relatiile noastre. 

9. Boost your mood. Desi lucrez de acasa, imi aplic putin parfum si  make up si pun pe mine o rochie draguta cat sa ma simt activa, en garde, nu in vacanta sau in carantina. 

10. Asculta muzica care iti place sau incearca genuri noi pana descoperi ceva ce te surprinde placut. 

11. Respiratia profunda, sunetele vindecatoare, meditatia surasului interior, rugaciunea, rugaciunea inimii-toate fac adevarate minuni. Ne schimba starea de spirit, ne scad nivelul de anxietate si de stres. 

captura ecran din documentarul Innsaei
In imagine, Marina Abramovici

12. Beti apa des. Multi uitam sa bem apa, prinsi cu diverse griji. Deshidratarea are efecte urate asupra organismelor noastre si asupra starii de spirit. 

13. Cautati comedii si meme-uri simpatice. Umorul romanesc este inegalabil cand vine vorba de bascalie si luat la misto. 



Recomand si acest articol, s-a bucurat la vremea lui de multa popularitate.


Cum va descurcati in perioada asta? Ce schimbari au survenit in vietile voastre? 

Comentarii