Cum ma remontez cand sunt pe punctul de a cadea-12 strategii



Ma intreaba multi prieteni de unde am atata energie? Cum imi pastrez bunatatea? Zambetul? Optimismul? Cum reusesc sa fiu o mama buna ? Daca zic ca din iubire, nu prea intelege nimeni :-))) Din iubire si dintr-o perspectiva mai larga, cabalista asupra vietii. Dar asta nu cred ca edifica pe nimeni. 

Las mai jos cateva resurse la care apelez frecvent.

1. Recunostinta abia in ultimii ani a  inceput sa fie studiata si promovata. Sunt inclinata natural sa manifest recunostinta, sa multumesc. Stiu ca exista atatea alternative negre de care sunt ferita. Esti fericit, vorba lui Eugen Ionescu, cand te uiti in jos, la altii mai putin norocosi ca tine, nu in sus. Stiu, desigur, ca se poate si mai bine, asa cum stiu ca se poate si mai rau. 



Merg pe jos mult? Bine ca am picioare! Si ca asa pun si eu limfa in miscare. Si ce ocazie mai buna de a privi cerul si de a ma ruga? Rugaciunea inimii susura in permanenta in mine. Sunt viu numai cand ma rog, zicea un calugar de pe muntele Athos, nu exist cand tac
Ma trezesc devreme? Am mai mult timp! Toti oamenii mari sunt matinali! Am multe roluri intr-o zi? E minunat. Definitia inteligentei spune ca este acea abilitate de a te adapta optim si in cel mai scurt timp la situatii diferite. (vezi Jean Piaget). Nu oricine poate :-) etc. 
Recunostinta imi scalda inima zilnic in apele ei blande, benefice, trimitand valuri de placere si bine in tot corpul. Am mai scris pe blog despre recunostinta

2. Un exercitiu mental care imi da mult entuziasm, multa energie (in greaca veche, acest cuvant, enthousiasmos era un termen religios și avea sensul „inspirație divină") este acela de a vizualiza sinele meu cel mai inalt. 
Inchid ochii. Imi imaginez cine vreau sa fiu. Imi spun-esti iubita, onorata, visele tale s-au implinit. Apoi potrivesc in mine emotiile. Ce as simti daca as avea zilnic motive sa radiez? Cum ar fi? Uneori chiar verific cu un selfie modul in care acest cocktail - amestecul de emotii si imagini - ma transforma fizic. Arat infinit mai frumoasa si mai radioasa decat in mod normal. 
Imi extrag multa putere personala din acest exercitiu. Incearca si tu si intoarce-te sa imi povestesti cum iti merge!






3. Daca dialogul intern, pe fondul oboselii, devine cicalitor si aspru, recitesc feedback-urile primite de-a lungul timpului. Sunt norocoasa sa primesc aprecieri, laude, complimente aproape zilnic. Chiar si ieri am fost la manichiura si doamna care s-a ocupat de mine mi-a spus la final cu sinceritate ca s-a bucurat mult sa ma cunoasca, ca i-am dat niste raspunsuri care o ajuta mult (nu ma intrebati, ca nu stiu la ce se refera) si ca sunt minunata.
Ca orice om, ma hranesc cu cuvintele si gandurile bune ale celorlalti, indreptate spre mine. Sa recitesc sau sa imi reamintesc impactul meu in vietile oamenilor, ma ajuta sa reduc vocea aspra care ma minimalizeaza si ma cearta cu sete. 
Nu sunt perfecta, dar ceva fac eu bine. Si cred ca stiu si ce: il rog zilnic pe Dumnezeu sa ma foloseasca cum crede de cuviinta. Sa raspandesc lumina si bucurie, nu intuneric si frica, optimism, nu pesimism, credinta, nu uitare.   Dumnezeu lucreaza prin oameni….



4. Dansez (ai incercat hakka?) sau fac posturi de yoga.  Dansul este cea mai simpla modalitate de a iesi din stagnare, de a imprima vietii noastre un pic de ritm si dinamism. In cursul meu online vei gasi mai multe informatii utile despre cum ne putem schimba viata prin putin dans zilnic. 
Ultima data am ales reggaeton, un stil de muzica si de dans care m-a uimit, nefiind genul meu de ritm. Apoi am realizat de ce-pentru ca am stat mult pe scaun si era nevoie de anumite miscari "sa desfac" si sa aduc un aport de oxigen in articulatiile bazinului meu intepenit...

Acum simt cum corpul meu cere alt gen de exercitiu-un fel de tremurat intens, care ma super energizeaza. Toate celulele se oxigeneaza, limfa se activeaza rapid. Fac asta dimineata cand ma spal pe dinti in timp ce Harry Belafonte imi canta in minte-shake, shake senora….
Inte timp, am citit ca ceea ce fac instinctiv este de fapt o tehnica cunoscuta de eliberare a traumei si a stresului. Si in copilarie faceam asta, frenetic, pana transpiram complet. Imi amintesc clar. 





5. Iau suplimente. Acum iau capsule cu maca, coenzima Q10, L carnitine, vitamina D3, miere cu plante (regenerator si detoxifiant de pe verdeata.com), complex de B-uri, vitamina C cu zinc, magneziu, spirulina si chlorella. Mai uit uneori, dar in principiu, toate aceste suplimente ma ajuta mult. Cred ca ajuta fie si numai gandul ca nu stau, fac ceva pentru starea mea de bine. Intentionez sa iau curand, dupa ce termin ce iau acum, laptisor de matca si sa fac o cura de pastile de drojdie de bere. 

6. Respir lent, pentru  a gandi mai clar si mai profund. Si respiratiei i-am dedicat un modul intreg, vezi cursul meu despre corp. Port la mana un ceas Fitbit Versa, asa ca este usor sa verific cand ating un nivel de relaxare, cum ritmul meu cardiac scade de la 108 la 62, nivelul meu de liniste. Ori de cate ori respir mai lent, castig timp pretios de reactie, gandesc mai limpede si scutesc suprarenalele mele de un asediu toxic. 


7. Sunt fiica mamei mele, asa ca motivationalele cu care am fost crescuta de Lucretia se reactiveaza iar si iar. Uneori este nevoie sa ating, metaforic vorbind, pamantul cu nasul, ca sa imi amintesc ca e nevoie sa ma scutur si sa ma duc sa iau ce imi trebuie. 


8. Cer. Nu imi era mie greu sa cer nici in trecut, dar cartea Amandei Palmer, Arta de a cere, a avut un efect de neimaginat asupra mea. Cer si explic de ce am nevoie de ajutor si cum. Il primesc. In adn-ul nostru avem implantata dorinta de a fi utile semenilor nostri, de a ajuta, de a fi buni. La randul meu, ajut oricand cu draga inima. Uneori din proprie initiativa, daca ma prind la timp, altfel, apreciez pe cineva ca mine, care spune si intreaba explicit. 


9. Imi chestionez convingerile limitative, deloc putine. Vad ca altii nu le au, ca reusesc, ca au indraznit sa iasa din paradigmele clasice. Una este-nu poti sa le ai pe toate. Ba da si stiu eu niste oameni….Sau - trebuie sa muncesti din greu. Eu am inlocuit-o cu "muncesc mai putin pentru mai multi bani". Asta nu e ceva pentru mine….MLM, bleah. Eu tocmai ma pregatesc sa devin distribuitor al unor produse incredibile. Afacerea se bazeaza pe networking si nu vad nimic rau aici. Nu intrebam noi cunoscutii daca stiu un medic bun? O cosmeticiana de treaba? Un magazin unde am putea gasi tigaia dorita? Proiectele mele, 80% au venit spre mine gratie recomandarii cuiva. De ce nu as putea vinde niste produse care chiar fac ce spun si ceva pe deasupra, folosindu-ma de credibilitatea mea si networking-ul meu? Este o afacere care aduce bani in cel mai placut mod, povestind cu oamenii, impartasind despre cum vietile noastre se schimba in bine, la un nivel mai bun. 
De curand mi-am scris obiectivele din acest an, lasand loc destul si chestilor neprevazute. De ex, decizia de a merge in Israel a fost spontana.
Imi face placere sa ma tin de plan, sa ai de pe lista lucrurile rezolvate, sa caut solutii acolo unde eu nu am suficiente resurse, sa incerc abordari noi. Le tai una cate una de pe lista. La finele acelei liste, am scris in ianuarie cateva intentii: 

🔥sa lucrez de acasa sau de foarte aproape de casa, dupa ani multi in care am strabatut distante mari sa ajung la scoala sau la job. De ce sa mai fie asta realitatea mea, daca nu mai doresc? 
⭐️sa imi petrec ianuarie in tarile calde si august la munte sau in tari nordice. Stiu ca pare fantasgamoric unora, dar de ce nu totusi? Cu putina planificare si visare activa, se poate. Am reusit deja sa petrec o buna parte din aceste luni asa cum mi-am dorit si cei care ma urmariti pe instagram stiti asta. 

Despre puterea intentiei s-au facut multe cercetari. Studiati si apoi setati-va intentiile cu putere si credeti in rezultatul dorit. Alungati orice gand care va spune ca visati si atat, ca nu se poate, ca nu merge. Si daca nu merge, eu stiu ca universul imi pregateste altceva in schimb, ceva care, chiar daca va fi neplacut sau dificil pe moment, va fi pentru binele si corectia sufletului meu. Asa ca accept realitatea. 


10. Muzica imi schimba vibe-ul si starea. Exista un album care ma ajuta sa scriu, unul care ma indeamna sa visez, sa planific, unul care ma energizeaza. Am hey, google acasa caruia ii cer muzica, casti in rucsac, deci muzica imi este aproape oricand doresc sa apelez la puterea sa. Uneori sunt asa de praf de oboseala ca ascult healing sounds si respir cuminte pe intuneric, intinsa. 

11. Ceaiurile, plantele, uleiurile esentiale (in rucsacul meu de zi cu zi am Abundance si Motivate. Daca doresti sa le achizitionezi cu 24% reducere, cere-mi codul de cumparator). Imi fac bine, le folosesc constient, dupa multa cercetare si ceva studiu. Stiu ce ceai imi va infuza o stare de bine, in functie de starea mea de spirit, stiu ce ulei sa pun in difuzor ori sa imi aplic topic pe piele pentru a imi ridica starea de spirit. 

12. Imi sun prietenele pentru a ventila tot ceea ce am acumulat. Se pricep de minune sa asculte, sa vina cu perspective noi, sa ajute, sa faca haz de necaz. Simplul fapt ca vorbesc cu ele ma ajuta enorm. Cred ca fiecare femeie ar trebui sa lucreze activ la crearea unui mic trib de femei din care sa faca parte. Daca nu ai norocul de a avea prietene din copilarie, ca mine, atunci nu mai sta, roaga-te pentru un trib si alatura-te unuia sau construieste unul. 

Strategia mea preferata mea si cea mai noua (cativa ani, cu intermitente, pentru ca lupt cu credintele limitative, cu demonii mei, cum le zic eu) este cea descrisa la numarul doi. 
Cu restul, sunt cumva obisnuita din copilarie. Le-am adaugat doar un plus de constienta, am raspunsuri logice la de ce-urile inerente, insa de practicat, practic dintotdeauna, instinctiv.  

Comentarii

Lia a spus…
Minunata lista. Multumesc din inima :)
Andreea a spus…
Cu toata dragostea, sa fie de folos!
Unknown a spus…
Ajung la tine, si tu la mine, exact atunci cand trebuie. Multumesc! Alina G. 🙂
Bianca a spus…
Foarte bun articolul, big like :D