Te simt, toamnă...


De cateva zile zambesc in interior toamnei pe care o ghicesc inserata pe furis in arsita zilelor de august. Adie vantul. Vad mai multe frunze ingalbenite. Uneori imi este racoare noaptea. 
Intotdeauna toamna ma reasez in mine. Nu gasesc punctul de inceput al acestei stari, poate asa am fost dintotdeauna. Sunt nascuta vara, este vara in mine in orice clipa….combinata cu vara exterioara cred ca rezulta un exces :-)) Am nevoie de dimineti racoroase, am nevoie ca oamenii sa se linisteasca din efervescenta cu care alearga vara de colo colo in cautarea placerilor, am nevoie de ploi lungi, morocanoase, ca sa visez in tihna. 
Imi place sa ma pregatesc pe indelete pentru toamna care se apropie. 

💃🏻Dansez mai mult. Ma relaxeaza si centreaza, imi face bine practica zilnica, imi ofera timp si spatiu cu mine, in interior. 


✍🏻Am primit ieri o agenda si un stilou frumos. Nu foloseam agende, notam totul in telefon. Am inceput sa scriu iarasi in agenda la inceputul pandemiei, pentru ca am fost nevoita sa reorganizez viata mea de zi cu zi. Munca mea si scoala copiilor s-au mutat in online, asa ca scrisul in agenda mi-a oferit claritate. Acum tin una langa mine cand am cursuri de comunicare online. Dupa fiecare intalnire, obisnuiesc sa trimit tuturor participantilor e-mails cu punctele principale discutate si bibliografie. 


👩‍💻Miercurea si vinerea de la 8 dimineata sunt online pe platforma whereby la ceea ce numesc eu antrenamentele comunicarii. Invatam despre noi si comunicare timp de o ora sau o ora jumatate, in functie de disponibilitatea din acea zi. Daca vrei sa te alaturi in una din zile, scrie-mi pe andreea@focuspeinima.ro. C
                                    

👗De curand, mi-am cumparat o camasa de noapte de la Triumph. Este de vara, diafana si moale, o ador. Am pe lista acum pentru noptile mai racoaroase si una cu maneca lunga, din acelasi material moale si fin. Stiu ca majoritatea preferati pijamalele cu pantaloni, am si eu cateva, dar niciodata nu ma simt 100% eu insami in ele. Din copilarie prefer camasile lejere, feminine, moi. 


🍂Astept sa gasesc la piata smochine, nuci si gutui. Nu cunosc pe nimeni care sa le iubeasca mai mult ca mine :-)) Smochinele si gutuile imi plac la nebunie de doar cativa ani. 


📚 Salvez titluri de carti pe care vreau sa le citesc. Ma abtin sa mai comand deocamdata, pentru ca pe noptiera am un teanc de carti necitite. Totusi, azi dimineata am comandat de aici doua carti - Darul femeii  si Gradina Padure a Mirabelei. Prima ma va ajuta in viitor sa ii vorbesc fetitei mele despre menstruatie, a doua le va vorbi copiilor mei despre comunitate si vise.


                  
                            Indelung rasfoite, dar inca necititele mele….



🌻Am in plan sa mut cateva flori in vase mai mari si mai colorate. Au crescut mult, frumos si au nevoie de spatiu, pamant mai bun. 


👣Visez cateva zile tihnite si colorate prin Istanbul. Poate se vor materializa in toamna aceasta. Ma cheama ceva acolo, ceva puternic. In plus, se aduna semnele…De anul trecut, am un cursant turc care are toata familia in Istanbul. Si el a locuit acolo 10 ani, povestim uneori. 
Apoi, in ianuarie anul acesta, am avut cateva ore de petrecut pe aeroportul din Istanbul, intre zboruri. Am iesit din aeroport ca teleghidata, atrasa ca un magnet de oras. Nu m-am indepartat mult, doar l-am adulmecat de la distanta….am vorbit putin cu oamenii, soferi sau ghizi de la agentiile de turism din aeroport.
Apoi am vazut pe Netflix primul meu serial turcesc, Intersection, in care, pentru mine, personaj principal a fost orasul-Istanbulul. 
Acum am gasit iarasi un serial simpatic, turcesc, evident, o poveste fantasy captivanta, care se deruleaza tot pe strazile Istanbulului-Ultimul protector al orasului.
Cred ca m-am indragostit de Istanbul. Am si invatat cateva cuvinte in turca, din filme, de-abia astept sa le folosesc ) Cartea lui Pamuk de pe noptierea mea are Istanbulul ca fundal….detaliu care a cantarit semnificativ cand am ales-o!

❤️Discut cu fetita mea adesea despre moarte. Mi-a spus sa ii dau un pupic lui Dumnezeu cand ajung la el. I-a revenit interesul pentru acest subiect de ceva vreme, asa ca incerc sa ii raspund calm si firesc la toate intrebarile grele. Imi face si mie bine, ma ajuta sa constientizez cat de putin timp a mai ramas. Ma face sa ma gandesc la cine vreau sa fiu, ce vreau sa fac, cum. De curand, am fost la un control ginecologic si am ajuns, eu si medicul meu, sa discutam despre…menopauza….care mie mi se parea ceva asa indepartat, care se intampla altora….In cativa ani, ma voi confrunta si eu cu ea, rezerva mea foliculara pare pe sfarsite….Caut sa ma pregatesc, sa fie lina si plina de bucurie trecerea. Teritoriu nou de explorat. Sper sa fac alegeri intelepte, care sa ma ajute sa intru candva linistita in aceasta noua etapa. 



🌹Vreau sa reiau orele de pilates. Am incercat multe de-a lungul timpului, dar pilates-ul este de departe cel mai benefic sport pentru corpul meu. Este important pentru mine, asa ca ocupa loc fruntas in lista mea cu lucruri de facut. 

Apropo de corp, minunatul curs Trupul meu, puterea mea este la un pret unic, special toata luna august. In august se sarbatoreste luna surorilor, asa ca aleg sa fac acest dar din solidaritate feminina. 



Toamna mea ma va gasi cu smochine pe masa, cu flori in glastre noi, colorate, cu placerea de a scrie cu un stilou bun, in agenda mea cu insertii din Rabindranath Tagore (multumesc, Dana, pentru cadou!), cu achizitii cosmetice noi, caci toate mi se termina curand (m-am oprit la Belif, Sunday Riley, Chanel -fond de ten si Luviane-parfum solid), cu intalniri matinale cu zeci de cursanti (nu uita ca esti binevenit(a), scrie-mi pe andreea@focuspeinima.ro), cu vise despre hoinareli fara griji pe strazile din Istanbulul viu si pitoresc pe care il stiu deja intr-un fel din cartile lui Elif Shafak sau Orhan Pamuk, cu copiii mei buni si frumosi aproape, cu cartile si filmele care ma bucura si hranesc, cu oameni dragi in preajma. 


Imi voi veghea linistea si spatiul interior, ca si pana acum. Am citit ceva de curand-cum ca vapoarele nu se scufunda desi sunt inconjurate de apa, ele se scufunda pentru ca permit apei sa intre in ele. Vreau sa fiu un vapor care pluteste linistit pe apele involburate ale vremurilor pe care le traim. Daca nu sunt atenta, ma trezesc inundata, inecata de pareri, zgomote, cerinte, frici. 

Eu aleg, ca de fiecare data, luxul discretiei, al linistii interioare, al tihnei, veghind ca puntea mea sa fie fara fisuri


Tu cum te pregatesti de toamna? 

Comentarii