Tu ce ritualuri ai?

 

Tu ce ritualuri ai? 

La ce ritualuri te dedai, te intreb razand, amintindu-mi de un prieten haios cu care am povestit despre asta.


Ce este un ritual? O necesitate. Pentru mine, cel putin. Daca ar fi insa sa il definesc cu cat mai multa acuratete, as spune ca este un comportament practicat intentionat, constient, in scopul de a puncta anumite momente, treceri, praguri si de a imbunatati calitatea vietii personale. Mie imi aduce liniste, bucurie, senzatia de start proaspat, ma revigoreaza, ma relaxeaza, ma inspira, imi dau senzatia de control si continuitate. 

A avea un ritual inseamna a fi consecvent pe termen lung, a avea jaloane in timp, care ofera confort. 

Cele mai multe clipe ritualice sunt momente de eu cu mine, insa am creat ritualuri pe care le urmez impreuna cu copiii mei si ei le iubesc. Cum ar fi ceea ce noi numim "marea porceala". Va povestesc alta data :-))


Traim destul de mult sub presiunea a ceea ce trebuie facut, pe pilot automat de cele mai multe ori. Ritualurile aduc prezenta, reconectare cu propriul spatiu interior

Imi amintesc ca scriitoarea Isabel Allende-o iubitoare a ritualurilor facute singura sau cu tribul ei de prietene, povestea ca incepe o carte noua mereu pe 8 ianuarie si are grija sa aiba pe masa ei de lucru cartile pe care le iubeste si care o inspira. 

Eu am in acest moment pe masa o mica carte de vraji, care ma binedispune, Zoharul-o sursa de lumina divina si o agenda nespus de frumoasa primita de la Alexandra, vecina si prietena mea. Plus un stilou de culoarea cuprului, pe care il ador, primit de la Dana, pe care a gravat cuvintele: Alea jacta est! Mai am si o cutie de dropsuri Ricola, genul de bomboane pe care probabil multi traineri si profesori le au prin genti si buzunare. 



Apropo de scriitoare, am gasit acest volum cu siguranta inspirational: Daily Rituals Women at work, Masson Currey. 


Exemple de ritualuri matinale

Stretching si gimnastica-imi intind si contorsionez corpul in fel si chip, rulez coloana vertebrala, urc si cobor scari pana il simt complet treaz si activ. Intinderile le fac de multe ori in minutele in care astept sa fiarba apa pentru ceai/cafea. Adesea, cand ma trezesc cu multa energie, dansez pe muzica ciurli burli, adica dinamica, din aceea care nu te lasa sa stai locului. 

Asta se intampla in primele 30 de minute ale zilei, cand ai mei inca dorm toti. Ma trezesc natural la 6-6.30 dimineata. Sa fiu matinala este, cred, inscris in ADN_ul meu. 

Dupa ce pleaca toti-asta se intampla pe la 7.30, imi rezerv timp, mai mult sau doar cateva clipe (am ore adesea care incep la 8.30) pentru ceea ce numesc eu timpul sacru. Aprind candela cu tamaie, ascult muzica devotionala, citesc psalmi sau texte cabaliste, ma rog alaturi de prietenele mele (fiecare spune o rugaciune, apoi una dintre noi o asambleaza intr-o rugaciune comuna pe care apoi o tot recitim de-a lungul zilei). Clipele acestea de sacralitate, de sfintenie -le pretuiesc nespus. Imi dau multa forta interioara, ma ajuta sa incep ziua cu recunostinta, cu dragoste, cu incredere in viata. 


La trecerea dintre anotimpuri

Obisnuiesc sa imi cumpar la trecerea dintre anotimpuri cateva lucruri care sa imi faca acel anotimp mai confortabil, mai placut, mai frumos. 

De ex, in septembrie, cand a venit toamna, mi-am cumparat un ceai, balerini de casa, un spray hidratant de par si unt de arahide, care merge de minune cu felii de mar. 

La inceputul iernii, anotimpul in care si citesc cel mai cu spor, mi-am cumparat carti: Arta de a iti lua ramas bun, de Ayelet Tsabari si Iernile sufletului, de Katherine May si un ulei de corp pentru piele uscata de la Sabon. 



Recunosc ca deja ma gandesc la lucrurile cu care sa marchez debutul primaverii. Cu siguranta, o tunsoare, pentru ca pana in primavara nu mai am nevoie sa dau pe la coafor si o pereche comoda de mocasini. Poate si un parfum fresh, curat...Lista e deschisa. 


Tot la trecerea dintre anotimpuri, imi place sa merg la un tratament cosmetic sau sa imi fac un mic spa acasa-masti faciale si pentru par, scrub corporal, o baie cu saruri si uleiuri...


Cand muncesc

Parte din pregatirea mea pentru munca -lucrez de acasa, deci e usor si placut, este sa am o lumanare aprinsa pe birou, sa pun un ulei in difuzor si sa am, atunci cand nu sunt online cu vreun cursant, muzica in surdina. Zilele trecute am ascultat cu pofta Patricia Kaas si Edith Piaf, insa de cele mai multe ori ascult muzica care ma lasa sa ma concetrez-albumele Zen Breakfast, Karunesc, Quiet at the kitchen door, Wolf Larsen, muzica gregoriana, Bach etc. Acum, in timp ce scriu, ascult muzica corala, cea din clipul de mai jos :-) Stiu ca nu e pe placul tuturor, la mine merge bine cu munca...



Imi place de asemena sa am aproape o bautura -ghimbirate, limonade, ceaiuri, sucuri din legume si fructe. Pe instagram postez uneori alegerile zilei :-)  


Las deschisa lista, e timpul acum pentru un alt ritual-mersul pe jos la scoala sa il iau pe Vladimir. Fac asta mereu, (exceptie vacantele, normal) indiferent de vreme si imi iau suficient timp ca sa nu alerg, ci sa merg, sa observ, sa rostesc mantre, sa vizualizez numerele sau secventele Grabovoi, sa ma rog, sa interactionez cu oameni. Uneori, in drum spre scoala, ma opresc intr-un mic coffee shop din cartier de unde ies cu un capuccino in mana. Cand e frig afara, mai ales :-) 


Comentarii